|
|
|
Customersense
Forside Hvorfor vælge os? Ydelser Kunder Udtalelser Business cases Om os Kontakt

Vi forbedrer dine kommercielle resultater

Har du investeret i gode købsoplevelser?

Hvis du er ansvarlig for en e-handelsløsning, ved du hvordan det er at investere (måske endda store beløb) i marketing for at tiltrække potentielt nye kunder til din hjemmeside.

Men, har du nogensinde investeret i at omdanne flere af de besøgende du allerede har til kunder? Har du investeret i at give dine kunder købsoplevelser der gør det nemt, enkelt og behageligt for dem at købe dine produkter og / eller serviceydelser?

Sådan beregner du de kommercielle resultater

Ved at skabe kundecentrerede købsoplevelser, forbedrer du din virksomheds kundekonvertering- og fastholdelsesrater. Dine gennemsnitlige ordrestørrelser stiger og du mindsker omkostninger til håndtering af support.

Det er dyrt at tiltrække kvalificeret trafik til din virksomheds hjemmeside. Og hvis din virksomheds evne til at omdanne denne trafik til kunder er for lav, opnår du ikke den ønskede værdi af din investering i marketingaktiviteter.

Nedenfor er de beregningsnøgler du kan anvende til at måle dine forretningsmæssige målsætninger:

Kundekonverteringsrate
Antal ordrer / antal besøgende * 100 = kundekonverteringsraten 

(Optimering af kundekonverteringsraten kaldes for konverteringsoptimering). 

Kundefastholdelsesraten
Antal ordrer / antal køb foretaget af eksisterende kunder = kundefastholdelsesraten

Gennemsnitlig ordrestørrelse
Omsætning / samlet antal ordrer = gennemsnitlig ordrestørrelse

Et beregnet eksempel

Ved at kombinere tal fra din virksomheds økonomisystem med adfærdsstatistik fra din hjemmeside, kan du beregne dine forbedrede forretningsmæssige resultater.

Lad os antage at en e-handelsvirksomhed har følgende data:
Årlig omsætning
Konverteringsrate
Fastholdelsesrate
Gns. ordrestørrelse
Antal ordrer
Antal besøgende
= 10.000.000 kr.
= 2,75 %
= 10 %
= 500 kr. 
= 20.000
= 727.273
 

Gevinst 

Vi gør virksomhedens e-handelsløsning nemmere at bruge og mere kundecentreret ved at få brugervenlighed, design, teknologi og de kommercielle mål til at gå op i en højere enhed.
  • Konverteringsraten stiger fra 2,75 % point til 2,90 % point
  • Fastholdelsesraten stiger fra 10 % point til 12 % point
  • Den gennemsnitlige ordrestørrelse stiger fra 500 kr. til 550 kr.

Dette betyder at virksomhedens omsætning stiger markant:

 

 












 



Benjamin Gundgaard| Ehandel| Sælg mere på Nettet| Mobil e-handel