|
Customersense
Forside Hvorfor vælge os? Ydelser Kunder Udtalelser Business cases Om os Kontakt
Star Tour
Før:
Efter:
Resultater:
  • Større kundetilfredshed
  • 25% højere konverteringsrate

Proces


1
Fastlæggelse af kommercielle mål
Sammen med Martin Randler fra TUI Nordic (TUI.dk, TUI.seTUI.no, og TUI.fi), fastlagde vi de kommercielle resultater vi ønskede at opnå. 
2
Teknisk indsigt
Inden vi gik i gang med projektet, fik vi en dybdegående teknisk indsigt i Star Tours tekniske platform (database, applikationslag og brugergrænsefladen). 
3
Udarbejdelse af prototype
Baseret på de ønskede kommercielle målsætninger samt den tekniske afklaring, udarbejdede vi en prototype på ca. 600 sider, som indeholder alle funktioner og sider. 
4
Brugertest
Herefter brugertestede vi alle relevante købsscenarier rent funktionelt og kommercielt og testede forskellige typer af design (emotionel test). 
5
Dokumentation
For at gøre den tekniske implementering af prototypen og designet så nem som muligt, udarbejdede vi en komplet funktionsbeskrivelse, samt fejlbeskeder af alle fejlsituationer. 
6
Kvalitetssikring
Inden Star Tour lancerede den nye hjemmeside, foretog vi en kvalitetssikring af løsningen for at sikre at ingen detaljer var blevet overset.


Tidsramme

 Det tog ca. 5 måneder at løse opgaven. 




Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at sælge mere online.

Udtalelser

I løbet af 2008 foretog TUI Nordic et gennemgribende re-design af vores booking flow. Fokus var naturligvis på at øge vores kundekonverteringsrate samt at opnå et højt niveau af brugervenlighed. 

Denne proces foregik i et tæt samarbejde med Benjamin Gundgaard fra CustomerSense, som har kompetencen til at opnå et succesfuldt resultat. Processen omfattede alt fra forstudie, til prototype, programmering og implementering. 

Styrken ved dette projekt har været kombinationen af brugervenlighed og fokus på at opnå forretningsmæssige resultater i brugergrænsefladen, hvor CustomerSenses erfaringer har været absolut nødvendige. En anden succesfaktor har været det faktum, at CustomerSense fra start har arbejdet tæt sammen med vores tekniske udviklere, for hermed at sikre at alle idéer virkelig kunne implementeres. 

Lanceringen af det nye booking flow er blevet rigtig godt modtaget af vores kunder, hvor vi har fået flere impulsive positive reaktioner. Dette, samt at vi har øget vores kundekonverteringsrate har virkelig skabt det bedste resultat vi overhovedet kunne opnå! 

Martin Randler
Head of Business Transformation


Flere cases:

Benjamin Gundgaard| Ehandel| Sælg mere på Nettet| Mobil e-handel