|
Customersense
Forside Hvorfor vælge os? Ydelser Kunder Udtalelser Business cases Om os Kontakt
Peter Justesen
Før:
Efter:
Resultater:
  • Øget kundeinvolvering
  • Konverteringsraten er steget med 40%
  • Mere kryds- / op- og mersalg

Proces


1
Fastlæggelse af kommercielle mål
Sammen med Online Marketing Manager Kristian Østergaard samt Salgs- & Eksportdirektør Hans Henrik Valnert, fastlagde vi de kommercielle resultater, vi ønskede at opnå. 
2
Teknisk indsigt
Inden vi gik i gang, fik vi teknisk indsigt i Peter Justesen Company’s daværende E-handelsplatform. Vi blev ligeledes briefet om virksomhedens forretningsmodel, der baserer sig på salg af ”duty free” produkter til diplomater.
3
Udarbejdelse af prototype
Baseret på de ønskede kommercielle målsætninger samt den tekniske afklaring, udarbejdede vi en prototype på ca. 658 sider, som indeholder alle funktionelle scenarier (søgning, bestilling, etc.). 
4
Brugertest
For at sikre at løsningen blev så kundecenteret som muligt, brugertestede vi alle relevante købsscenarier rent funktionelt og kommercielt og testede forskellige typer af design (emotionel test).
5
Dokumentation
For at gøre den tekniske implementering af prototypen og designet så nem som muligt, udarbejdede vi en komplet funktionsbeskrivelse, samt fejlbeskeder af alle fejlsituationer. 
6
Kvalitetssikring
Inden Peter Justesen Company A/S lancerede den nye hjemmeside, foretog vi en kvalitetssikring af løsningen for at sikre, at ingen detaljer var blevet overset.


Tidsramme

Det tog ca. 4,5 måneder at løse opgaven. 




Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at sælge mere online.

Udtalelser

I løbet af 2013 gennemgik Peter Justesen Company A/S’ webshop en omfattende transformation. Vores mål var at øge konverteringsfrekvensen, skabe en moderne webshop og forbedre kundernes shopping-oplevelse.

Den tidligere webshop blev af kunderne set som en forlængelse af vores kataloger, frem for en selvstændig salgskanal. Dette har vi ændret med den nye webshop. Når kunder i dag besøger webshoppen, mødes de af en overskuelig forside, der fremviser vores væsentligste varekategorier, og de kan nemt navigere mellem forskellige underkategorier.

I samarbejde med CustomerSense har vi revolutioneret vores webshop, og vi kan allerede efter få måneder se, at webshoppens brugervenlighed og den nye måde at vise produkter på har ændret kundernes adfærd. I dag har vi nået vores mål og har øget konverteringsfrekvensen med 40%, samtidig med at kunders besøgslængde på webshoppen i gennemsnit er steget med 15%. 
Jeg vil varmt anbefale et samarbejde med CustomerSense, hvis indsigt i e-handel og tekniske ekspertise var meget vigtig for webshoppens udvikling og succes

Kristian Østergaard
Online Marketing Manager


Flere cases:

Benjamin Gundgaard| Ehandel| Sælg mere på Nettet| Mobil e-handel